Recenzje
-
Filmy Beli Tarra to białe kruki. To jedna z jego najciekawszych propozycji.
-
„Miłość” to film o przyjaźni i wzajemnej fascynacji, na fundamencie której zbudowany został zespół; jak relacjonuje w dokumencie Tymański - „powolutku, tak się jakoś wzajem inspirując, zaczęliśmy tworzyć chemię.”
-
Film "Wszystkie kobiety Mateusza" powstał na podstawie powieści "Aniołek" Beaty Pawlak i pewnie wyszłoby mu na dobre, gdyby kilka książkowych postaci i wątków zostało pominiętych.
-
Film i teatr to dwie różne materie wyrażające się innymi językami i niektóre elektryzujące sceny w wykonaniu występujących w tym samym pomieszczeniu aktorów nie wypadają równie przekonująco na taśmie filmowej.
-
O ile kulisy przenoszenia „Mary Poppins” na wielki ekran powinny być gratką dla wychowanych na tym filmie Brytyjczyków czy Amerykanów, nam brakuje kontekstu, by zrozumieć, o co tyle szumu.
-
„Polowanie”, zadziałało na mnie orzeźwiająco, co jest dość nietypowe zważywszy na bardzo ciężką tematykę.
-
Najnowszy film Andersona ma szansę spodobać się także i nowym odbiorcom jego twórczości ze względu na odświeżoną formułę sięgającą do tradycji komedii kryminalnej i horroru.
-
„Allen w spódnicy”. Takim określeniem reklamuje się Frances Ha. Trochę na wyrost – brakuje tu typowego dla filmów nowojorczyka intelektualnego zacięcia, finezyjnego humoru oraz kozetki psychoanalityka.
-
"Dziewczynka w trampkach" mogłaby równie dobrze być "Dziewczynką na rowerze", bo przyziemne marzenie o posiadaniu własnego jednośladu motywuje każde działanie tytułowej bohaterki.
-
Po cukierkowych europejskich wojażach twórca "O północy w Paryżu" powrócił do USA i zaraz zrobiło się ciężej. I ciekawiej.